Claus Meyer lukker asiatisk restaurant

Meyer-konglomeratet er blevet én restaurant fattigere, da spisestedet Nam Nam lukkes fra nytår. »Vi lykkedes aldrig med opgaven,« lyder det restauranten.

Foto: Dennis Lehmann. Anmelderrost, men alligevel ikke rentabel. Nam Nam på Vesterbro lukker ved nytår.
Læs mere
Fold sammen

Fire »store« stjerner blev det til, da Berlingskes anmelder i sommeren 2012 svingede forbi restauranten Nam Nam på Vesterbro.

Trods rosen - der blev delt af andre anmeldere - er restauranten, som Claus Meyer ejer, alligevel snart en saga blot.

sin hjemmeside oplyser den asiatiske restaurant, at man lukker fra nytår.

»Kære venner, Vi åbnede namnam i sommeren 2012 for at hylde og videreudvikle den mad, man får så stor appetit på, når man bevæger sig rundt i gaderne i Singapore, men som har været og fortsat er så svær at støve op i Europa. Vi lykkedes aldrig fuldstændigt med opgaven og har nu truffet en beslutning om, ved Nytårsskiftet, at lukke restauranten og koncentrere kræfterne om de mange andre spændende opgaver, der venter på at blive løst,« står der på hjemmesiden.

Restauranten, der har til huse på Vesterbrogade, blev åbnet på foranledning af Claus Meyer, der var blevet fascineret af maden i Singapore, og som lod af sig overvælde af de asiatiske krydderier nok en gang hjemme på dansk jord, da han gæstede Nams Kusine i Dragør.

Han fik overtalt parret bag, dansk-malaysiske Michael og Tin Pang Larsen, til at åbne en restaurant under hans velvoksne paraply. Resultatet blev altså Nam Nam, der har udmærket sig med et alsidigt menukort, som kredser om det asiastiske gadekøkken med retter som »Singapore chili prawns« og »Hong Shao Rou«.

Nam Nam oplyser på sin hjemmeside, at man vil holde åbent alle dage frem til nytår med undtagelse af juledagene. 30. december vil der samtidig være en mindre reception med »finger food, et glas nytårsbobler og en gravøl« - alt sammen på husets regning.

Det vides endnu ikke, hvad der skal ske med lokalerne. Nam Nam skriver, at man er » åbne overfor alle gode forslag fra nye samarbejder til pop-up eller frasalg«.