Claus Meyer køber sig ind i fremadstormende tjener-portal

Ny dansk portal får fashionabel medaktionær.

Restauratør og kok Claus Meyer købte sig i december sidste år ind i Chabber, med det sigte at han skulle få online-platformen ud over rampen i byer som London og New York. De planer er nu sat på pause. Fold sammen
Læs mere
Foto: MARTIN ALIPAZ

Den danske madkonge Claus Meyer køber sig ind i Chabber, der en dansk internetportal målrettet hotel- og restaurationsbranchen.

Det blot et år gamle Chabber forbinder 4.500 freelancere med 240 virksomheder, der blandt andre tæller Arp Hansen kæden, Radisson Blu og Copenhagen Admiral.

»Hvis udviklingen fortsætter, som den er startet, kunne jeg sagtens se Chabber som en international succes. Udfordringerne er de samme i mange lande og storbyer,« siger Michael Ingemann, bestyrelsesformand for Claus Meyers selskab, i en pressemeddelelse.

Chabber er blandt andet stiftet af Sebastian Løvgreen og Valdemar Gaarn Rasmussen, som er nyuddannede fra hotel- og restaurationsbranchen. De oplevede, hvordan det var vanskeligt at skaffe fleksibel bemanding til hotel- og restaurationsbranchen.

»Ambitionen med Chabber har fra start været et globalt setup. Og derfor har vi målrettet vægtet det højt at omgive os med personer, der kan hjælpe os på den rejse.,« udtaler Valdemar Gaarn Rasmussen i meddelelsen.

Chabbers teknologi minder blandt andet taxatjenesten Uber. Men de omstridte ansættelsesforhold hos Uber har fået Chabber til at handle anderledes:

»Vi ser det ikke som et problem at tilpasse freelanceplatformen til arbejdsmarkedets etablerede rammer. Derfor påtager vi os ansvaret som arbejdsgiver og sikrer dermed indberetning til SKAT, forsikring og sociale ydelser,« siger Sebastian Løvgreen.

Med Claus Meyer ombord begynder Chabber nu de indledende tests i England. I den forbindelse er Chabber også i gang med at rejse yderligere kapital.

I meddelelsen fremgår det ikke, hvor stor en andel Claus Meyer har købt.