Carlsbergs markedsføring af ny bydel skal stå sin prøve

Ambitionen er, at bydelen skal tiltrække 16.000 arbejdspladser og beboere til kvarterets 3.000 boliger.

Læs mere
Fold sammen

Carlsberg har brugt et to-cifret antal millioner på at promovere Carlsberg Byen som den nye smarte bydel i hovedstaden. Det skriver dagbladet Børsen. Investeringerne er sket i højst utraditionelle marketingplaner såsom racerløb, loppemarkeder og modeshows.

Den indsats skal snart stå sin prøve, når Carlsberg Byen skal prøve at lokke nye beboere og brugere til. Ambitionen er, at bydelen skal tiltrække 16.000 arbejdspladser og beboere til kvarterets 3000 boliger. Derudover har Carlsberg som ambition, at den nye bydel skal være en attraktion i byen med en helt speciel atmosfære, på linje med den nærliggende zoologiske have.

De store ambitioner har stillet høje krav til kreativ markedsføring af bydelen.

- Vi skulle lokke folk herud, og vi skulle have Københavnerne til at snakke. Ikke bare en eller to gange, men massevis af gange, og det er ikke noget, man lige løser med en busreklame, udtaler Mads Byder, PR-medarbejder hos Carlsberg Byen P/S, til Børsen.