Carlsberg-topchef: Euro 2016 fortsat under vurdering - og også 2020

Effekten af Carlsbergs store markedsføringssatsning - EM i fodbold - Euro 2016 - er fortsat ikke færdig, og der er heller endnu ikke taget stilling til, om Carlsberg skal deltage i sponseringen af Euro 2020. Det siger koncernchef i Carlsberg Cees 't Hart til Ritzau Finans.

Carlsbergs topchef, Cees't Hart. Fold sammen
Læs mere
Foto: Mathias Løvgreen Bojesen

»Vi kan endnu ikke bedømme effekten af Euro 2016 fuldt ud, men jeg kan sige: Det er en stor investering, som jeg føler vi har fået god eksponering ud af ikke mindst digitalt,« siger han.

Cees 't Hart mener også, at Carlsberg-mærket er blevet godt eksponeret, trods det at man ikke kunne reklamere med "Carlsberg", men måtte "nøjes" med "Probably" grundet streng fransk lovgivning.

I Frankrig er markedsandelen på on trade (restauranter og barer) blevet øget, men en konkurrents heftige markedsføring har givet en skuffende udvikling off trade.

»Før vi ser effekten af Euro 2016, tager vi ikke stilling til, hvad vi gør med Euro 2020, der jo har en anden karakter end det netop overståede,« siger koncernchefen.

Der er flere lande med, og turneringen foregår i flere lande.

»Vi regner med at vurdere effekten af Euro 2016 i løbet af et par måneder og vurderer Euro 2020 og vores eventuelle medvirken i løbet af næste år,« oplyser koncernchefen.