Carlsberg: Snap pack-emballage øger salget i Danmark

Carlsberg nye miljøvenlige emballage »snap pack« har øget salget af 6-packs i Danmark.

Carlsberg offentliggør regsnkab for andet kvartal klokken 07:00
»I Danmark er salget af 6-pack i den nye emballage steget med 19 pct. og heri indregnes ikke påskeeffekt,« oplyste koncernchefen. Fold sammen
Læs mere
Foto: Ida Guldbæk Arentsen

Det oplyste topchefen Cees 't Hart på en telekonference efter bryggeriet kvartalsopdatering.

Udrulningen går helt efter planen.

»I Danmark er salget af 6-pack i den nye emballage steget med 19 pct. og heri indregnes ikke påskeeffekt,« oplyste koncernchefen.

På telekonferencen bekræftede han, at der har været lidt snak om, at forbrugere har oplevet det var svært at åbne den emballage.

»Der har været lidt snak om hvordan »man« snapper rigtigt, så vi skruer nok lidt op for kommunikationen omkring det, for det er virkelig let og vi skal nok få det forklaret«, siger han og understreger at Carlsberg er »virkelig tilfreds« med udviklingen.

Snap pack blev introduceret på det danske marked i januar.

/ritzau/FINANS