Carlsberg poster 40 mio. kr. i Tuborg-fremstød i Vietnam

Carlsberg vil bruge 40 mio. kr. på at få flere vietnamesere til at drikke øl fra Tuborg-mærket.

Tuborg-lanceringen blev officielt skudt i gang med en fest forrige fredag. Ølmærket bliver solgt under sloganet "Open for fun". Arkivfoto. Fold sammen
Læs mere
Foto: Søren Bidstrup
Lyt til artiklen

Vil du lytte videre?

Få et Digital Plus-abonnement og lyt videre med det samme.

Skift abonnement

Med Digital Plus kan du lytte til artikler. Du får adgang med det samme.

Vietnam er et af de asiatiske markeder, som Carlsberg satser på, og bryggeriet betegner over for Ritzau Finans fremstødet som en stor lancering.

Tuborg-lanceringen blev officielt skudt i gang med en fest forrige fredag. Ølmærket bliver solgt under sloganet "Open for fun".

- Vietnam er et stort marked med en stor andel unge i befolkningen. De er socialt aktive og elsker at dele sjove øjeblikke med deres venner. Derfor mener vi, at Tuborg passer perfekt til vietnamesiske forbrugere, lød det i den forbindelse fra Tayfun Uner, chef for Carlsberg i Vietnam, ifølge en pressemeddelelse.

Carlsberg var i 2015 nummer fire på det vietnamesiske marked, viser tal ifølge det lokale vietnamesiske medie Vietnamnet.vn. Det lokale bryggeri Sabeco lå nummer et efterfulgt af Heineken og Habeco - endnu et vietnamesisk bryggeri.

Carlsbergs topchef, Cees 't Hart, sagde ved generalforsamlingen i sidste måned, at bryggeriet har planer om at accelerere væksten gennem eksempelvis produktlanceringer. Han nævnte også, at Carlsberg vil udbygge sin position i de store ølmarkeder Kina, Vietnam og Indien.