Carlsberg planlægger EM-kampagne til 595 mio. kroner

EM i fodbold nærmer sig og Carlsberg planlægger sin hidtil største sports-marketingskampagne.

Læs mere
Fold sammen

Carlsberg planlægger sin hidtil største sports-marketingskampagne. Den er målrettet sommerens EM-slutrunde i fodbold, og det danske bryggeri formodes at sparke op imod 80 mio. euro - svarende til 595 mio. kr. - efter sin markedsføring i forbindelse med europamesterskabet.

Det oplyser kilder med kendskab til planlægningen til Bloomberg News.

Carlsberg har allerede brugt 40 mio. euro for at sikre sig de eksklusive rettigheder som officiel ølsponsor til mesterskaberne, der varer omkring en måned og regnes som en af verdens aller største sportsbegivenheder.

Kampagnen er døbt 'Fan Revolution' og kommer til at rette sig mod debuterende deltagerlande som Wales, Nordirland, Island og Albanien, ligesom store fodboldnationer som Tyskland, England og Italien deltager ved EM 2016.

- Det er essentielt set en større begivenhed end nogen foregående Uefa Euro i historien, sagde Richard Whitty, der er senior marketing manager i Carlsberg, i forbindelse med lanceringen af kampagnen tirsdag ifølge Bloomberg News.

Han har dog ikke villet bekræfte kampagnebeløbets størrelse over for finansmediet.

EM 2016 afvikles i perioden 10. juni til 10. juli i Frankrig.