Carlsberg kritisteres for aggressiv markedsføring

30 gange har Carlsberg fået hård kritik af Alkoholreklamenævnet, blandt andet for at markedsføre sig til børn og unge samt til sportsarrangementer.

Foto: Claus Fisker. Opfordringer til »umådeholdent alkoholindtag« er strengt forbudte, men selv om Carlsberg har en hær af jurister ansat, bryder bryggerigiganten konsekvent paragrafferne.
Læs mere
Fold sammen

Crazy Daisy, Cult og Carlsberg. Mange opfatter de to førstnævnte som aggressive i deres markedsføring og Carlsberg som en duks. Sandheden er, at Carlsberg er Danmarks helt store skurk, når det kommer til at bryde de klokkeklare regler, der forbyder firmaer at markedsføre alkohol til børn og unge og i forbindelse med sport.

Det skriver Metroxpress.

Opfordringer til »umådeholdent alkoholindtag« er også strengt forbudte, men selv om Carlsberg har en hær af jurister ansat, bryder bryggerigiganten konsekvent paragrafferne.

Det skriver avisen efter at have kortlagt dommene fra det uafhængige Alkoholreklamenævn siden 2007.

30 gange har Carlsberg fået hård kritik. Det gør ingen Carlsberg efter. Heller ikke landets anden store bryggerigruppe Royal Unibrew, som generelt opfører sig ordentligt. Det samme har Carlsberg ofte lovet Alkoholreklamenævnet at gøre, men det er ikke sket. Tværtimod. Helt galt gik det i fjor, da Carlsberg ni gange brød reglerne - igen ved at markedsføre sig til børn og unge, til sportsarrangementer og så videre.