Carlsberg i strategisk partnerskab med Messecenter Herning

Carlsberg har indgået et nyt strategisk partnerskab med Messecenter Herning (MCH), der går ud over blot at levere øl og vand. Målet er i fællesskab at udvikle nye oplevelser og arrangementer, lyder det i en pressemeddelelse.

Georg Sørensen, administrerende direktør i MCH A/S. Fold sammen
Læs mere
Foto: Claus Fisker

»Vi har et værdifællesskab, et helt særligt match og en gensidig dedikation til at ville gøre en forskel og tænke nyt, når det gælder oplevelser. Så jeg glæder mig over udsigten til helt nye perspektiver gennem fælles nytænkning«, siger Georg Sørensen, administrerende direktør i MCH A/S.

Ud over selve messecentret omfatter partnerskabet også Danmarks største multiarena, Jyske Bank Boxen, som MCH er ejer af.

Partnerskabet kommer til at omfatte udvikling af arrangementer via Tuborg Musik, og som led i aftalen vil der også blive arbejdet med forbedrede besøgsoplevelser gennem et udvidet sortiment til udvalgte arrangementer og aktiviteter både online og offline.

Hos Carlsberg glæder Carsten Hänel, administrerende direktør i Carlsberg Danmark, sig over det nye strategiske partnerskab. Han ser især frem til brandaktivering af Tuborg og Carlsberg.

»MCH er en stor og vigtig partner for Carlsberg og spiller en vigtig rolle i Danmark, når det handler om at trække store musiknavne og sportsarrangementer til. Vi værdsætter den mangeårige relation og er glade for at blive budt endnu tættere indenfor«, siger han.

Han venter, at partnerskabet vil åbne for nye muligheder, når de to parter skal arbejde tættere sammen om at skabe endnu oplevelser med livemusik og store sportsbegivenheder.

»Netop livemusik og sport hører tæt sammen med Carlsbergs brands, og jeg er sikker på, at vi sammen kan hæve barren for kommende arrangementer med øget fokus på en endnu bedre kundeoplevelse for de mange gæster, som hvert år besøger MCH«, fastslår Carsten Hänel.

Det strategiske partnerskab er et nyt tiltag hos MCH i bestræbelserne på at udvikle fælles forretningsinteresser både med MCH og imellem de strategiske partnere.