Carlsberg forlænger med Parken

Sponsoraftalen mellem Danmarks største bryggeri og landets mest succesfulde fodboldhold forlænges i fem år.

FCKs moderselskab Parken Sport & Entertainment har indgået en lukrativ aftale med Carlsberg. Fold sammen
Læs mere
Foto: Claus Bech
Lyt til artiklen

Vil du lytte videre?

Få et Digital Plus-abonnement og lyt videre med det samme.

Skift abonnement

Med Digital Plus kan du lytte til artikler. Du får adgang med det samme.

Carlsberg i Danmark og Parken Sport & Entertainment - som står bag de danske fodboldmestre fra FC København - har indgået aftale om forlængelse af sponsoraftalen med fem år.

Aftalen løber nu til 30. juni 2016, og den nye kontrakt betyder, at Carlsberg betaler flere penge end hidtil for at få sit navn på trøjerne hos de danske mestre fra FC København. Carlsberg har været sponsor for FCK siden 2002 og er også leverandør af øl og drikkevarer til Parken.

FC København er uden sammenligning det mest eksponerede danske fodboldhold de seneste år med en række danske mesterskaber, to gange deltagelse i Champions League, tre gange Europa League og udsigt til at spille med i én af disse turneringer i dette efterår.

Aftalen løfter ifølge parterne Carlsbergs engagement til helt nye højder i dansk fodbold - Carlsberg og Parken kalder det "skælsættende, at der indgås en sponsoraftale på et højt internationalt niveau".

"Vi er meget stolte af at udvide det gode samarbejde med Carlsberg. Jeg ser den nye aftale som et resultat af den professionalisering,  FC København målrettet har iværksat, samt som en anerkendelse af vores høje kommercielle og sportslige niveau," siger koncerndirektør Anders Hørsholt.

Carlsberg, der blandt andet også er sponsor for fodboldholdene OB, Silkeborg, Brøndby og Liverpool, er begejstret for aftalen.

"Vi har flere sponsorater i Superligaen, men dette er noget helt unikt. En anerkendelse af F.C. Københavns enestående position på den europæiske fodboldarena. Desuden har FC København viljen og evnen til at gøre dette sponsortiltag til en god investering til fordel for alle," lyder det fra Carlsberg Danmarks administrerende direktør Jesper Jørgensen.

Alligevel meddeler Parken, at den nye aftale ikke ændrer på forventningerne til regnskabet for 2011 for underholdningskoncernen Parken Sport & Entertainment, som også omfatter blandt andet Fitnessdk og Lalandia i Rødby og Billund.

FC København fører efter seks kampe den nye sæson af Superligaen. Næste sommers danske mestre er på grund af den gode pointhøst i Europa de senere år sikret en plads i gruppespillet i Champions League, mens andenpladsen giver ret til kampe om kvalifikation.