Carlsberg-chef rockede løs på Roskilde Festival

Carlsberg Danmarks adm. direktør, Jesper Jørgensen, bruger Roskilde Festival til at netværke med kunder og forretningsforbindelser. Og så slap han for alvor den indre drengerøv løs til festivalens koncerter.

Jesper Jørgensen, Carlsberg Danmarks adm. direktør. Fold sammen
Læs mere
Foto: Scanpix
Til daglig holder han til i Carlsberg Danmarks direktionslokaler i Valby. Men de seneste dage blev kontoret i Valby skiftet ud med fest, farver og masser af rock på årets Roskilde Festival.

Carlsberg Danmarks adm. direktør, Jesper Jørgensen, lægger ikke skjul på, at han har brugt festivalen til at slå sig løs ved de store rock- og popbrag.

”Vi ankom ved totiden fredag eftermiddag og havnede hurtigt i Tuborg-baren, hvor vi fik den første, men bestemt ikke den sidste kølige øl med en række forretningsforbindelser. Derefter stod den på et par fantastiske koncerter, og sådan var det også lørdag,” siger Jesper Jørgensen.

Blødere genre

Carlsberg-chefen hørte bl.a. hård rock fra Faith No More og i den lidt blødere genre nød han britiske Oasis. Om lørdagen stod den bl.a. på pop fra Pet Shop Boys.

”Jeg nød alle koncerterne. Det var godt at rocke til Faith No More, og til Oasis blev der for alvor spillet luftguitar sammen med en række forretningsforbindelser,” siger Jesper Jørgensen, der efter koncerterne fredag fandt sin seng på Hotel Scandic i Roskilde omkring kl. 4.00.

Carlsberg er med Tuborg-mærket hovedsponsor for Roskilde Festival, og det er derfor oplagt for bryggerikoncernen at bruge festivalen til uformelle møder med kunder og forretningsforbindelser.

Samtidig nød Carlsberg Danmark-direktøren at teste en række af bryggerikoncernens egne produkter.

”Jeg prøvesmagte vores produkter mange gange på festivalen. Det skal der til, når man er på festival,” siger Jesper Jørgensen.