Bus bliver til Formel1-racer

Når nu man har de eksklusive rettigheder til at vise Formel1 i Danmark, så skal det også bruges mere aktivt. Det er rationalet bag den ”Formel1-bus”, der indtager det københavnske bybillede hele sommeren, og som Viasat står bag.

Foto: Screendump/Youtube
Lyt til artiklen

Vil du lytte videre?

Få et Digital Plus-abonnement og lyt videre med det samme.

Skift abonnement

Med Digital Plus kan du lytte til artikler. Du får adgang med det samme.

Efter utallige års tørke har Danmark endelig fået en Formel1-kører med om bord igen, og det kan mærkes hos Viasats TV 3, der har rettighederne til at sende det populære motorløb.

Det skriver markedsføring.dk

De første otte løb har budt på rekordhøje seertal – både på TV 3- og Viasat Xtra-kanalerne og som live-streaming via Viaplay, oplyser selskabet.

Og nu skal interessen også overføres til dem, der i bund og grund sørger for at levere den populære motorsports-begivenhed ud til danskernes mange skærme. Nemlig Viasat.

Så derfor vil passagerne på buslinje 66 i København i ugerne 28-34 ikke stige om bord i en almindelig gul bus, men i Viasats Formel1-bus.

Bussen er netop blevet folieret og har skiftet sit klassiske gule look ud med en forstørret Formel1-racer for at minde om, at man hos Viasat får den bedste oplevelse af den sport, man elsker - fx ved aktivering af ekstra feeds som pit lane, on board camera, highlights mv., der kun kan ses på Viaplay og Viasat Xtra-kanalerne.

Robin Kristensen, der er marketingchef hos Viasat, siger:

- Når man tænker på Formel1 - eller andre store sportsbegivenheder for den sags skyld - så skal man tænke på Viasat. Det er ikke noget, vi har fokuseret så meget på tidligere, men det skal der laves om på nu. Vi skal i langt højere grad bygge vores brand på det enorme udbud af underholdning, som Viasat distribuerer. Ikke mindst vores unikke sportsrettigheder.

Han fortæller videre, at man gennem et stykke tid har spekuleret på, hvordan man kunne lave noget anderledes over sommeren, der ikke bare har fokus på pris og tv-pakker, men som netop fokuserer på det indhold, stationen leverer.

- Og så fik vi ideen med Formel1-bussen, som nu på bedste vis er blevet omsat til virkelighed, siger marketingchefen, der samtidig lover, at det ikke er det sidste af den slags, man har set fra Viasats side.

Ideen er blevet til i samarbejde med OMD og Out of Home Media, og herunder kan du se en film, der viser, hvordan Formel1-bussen blev til.