Bureau scorer rekordresultat

Publico har afsluttet sit hidtil bedste årsregnskab, og pilen peger i den grad opad. Målet er nu at være 20 konsulenter i 2020, hvilket bl.a. ny udviklingschef og ny bureauchef skal være med til at sikre.

Foto: Jakub Jirsak. Publico hæver ambitionsniveauet og iværksætter en vækststrategi, der skal indfri målet om at øge antallet af konsulenter fra de nuværende 12 til 20 konsulenter i 2020.
Læs mere
Fold sammen

Det er ikke skidt at kunne prale af fjorten årsregnskaber med sorte tal på bundlinjen, og når dette kan kombineres med noget nær det bedste driftsresultat til dato, så er der ikke noget at sige til, at PR-bureauet Publico Kommunikation jubler over seneste årsregnskab, der omfatter 2014-2015.

Det skriver Markedsføring.dk.

Heri kan bureauet nemlig nemlig prale af den højeste nettoomsætning og det bedste bruttoresultat nogensinde.

Direktør Uffe Lyngaae hæfter sig især ved, at bruttoresultatet fylder en stadig større andel af toplinjen.

»Det betyder, at vi er kommet tættere på kunderne, og at vi nu leverer relativt flere af vores egne timer til analyser, strategi, rådgivning og kommunikation – og relativt færre underleverandørtimer,« siger han og fortsætter:

»Det er resultatet af en strategisk udvikling, hvor den operationelle tekstfabrik Protekst, som vi hed frem til 2011, er blevet forvandlet til et professionelt PR-bureau. Det er naturligvis meget tilfredsstillende, når vi sort på hvidt kan se, at strategien er lykkedes,« siger Uffe Lyngaae.

Nyt ledelsesteam

Publico fokuserer primært på samarbejder med private B2B-virksomheder og offentlige kunder.

De to segmenter skal også frem over drive væksten i et marked, hvor Publico oplever øget efterspørgsel efter en af bureauets kerneydelser, content marketing.

Det har fået Publico til at hæve ambitionsniveauet og iværksætte en vækststrategi, der skal indfri målet om at øge antallet af konsulenter fra de nuværende 12 til 20 konsulenter i 2020.

På de indre linjer er der blevet etableret et nyt ledelsesteam med en udviklingschef og en bureauchef, der med ansvar for henholdsvis faglig udvikling og lønsomhed skal accelerere udviklingen af Publico i samarbejde med Uffe Lyngaae.

Det drejer sig om Thomas Wilhelmsen, som er ny bureauchef og Liv Andersen, der er ny udviklingschef. Begge har været ansat i Publico siden 2008.

»Når markedsmedvinden åbner et vækstvindue for os, er det oplagt at geare organisationen til kraftigere vækst i de kommende år. Takket være en fornuftig økonomi, en stærk ordrebeholdning, mange nye kunder og et stærkt team mener vi, at 2020-målet er realistisk. Derfor flytter vi kort efter årsskiftet i større lokaler, hvor der er plads til alle de 20 konsulenter, vi sigter efter at være om fem år,« siger Uffe Lyngaae.

Deltag i debatten hos Markedsføring.dk.