Brdr. Dahl oplever et digitalt gennembrud på VVS-markedet

Inden for de seneste par år har grossistvirksomheden Brdr. Dahl oplevet et digitalt gennembrud på VVS-markedet.

E-handels- og marketingdirektør Christian Agger, Brdr. Dahl. Foto: Jens Nørgaard Larsen Fold sammen
Læs mere

»Markedet er blevet modent. Installatørerne er kommet godt efter det, de er klar til vores løsninger, og vi har haft stor vækst,« forklarer e-handels- og marketingdirektør Christian Agger. Han mener, at succesen blandt andet skyldes, at man har lyttet til markedet:

»Når vi udvikler nye ting, er det altid i samarbejde med kunderne. To dage om ugen har jeg en mand ude for at snakke med kunderne og deres behov. Nu og om to år. Dertil kommer rigtig meget undervisning i butikkerne.«

Tilføjelsen af e-handel hos Brdr. Dahl har ikke skabt kanalkonflikter med de 52 butikker, mener Christian Agger.

»Vores butikker får e-handelsomsætningen, så de er med på vognen. Vi er meget opmærksomme på, at kundeoplevelsen skal ske på tværs af kanaler,« siger han.

Den største trussel mod forretningen er imidlertid også digital.

»Vi ser jo giganter som Amazon og Alibaba (kinesisk detailgigant, red.) nærme sig, og de har meget store muskler,« siger Christian Agger.

Brdr. Dahl vil forsvare lokale fordele:

»Vi satser meget på hurtig leveringstid, her kan vi adskille os fra de udenlandske konkurrenter. Vi er på vej med en times leveringstid i byerne og lidt længere ude på landet. Det er direkte værdi for kunden,« siger Christian Agger.