Boxer TV politianmeldt for prisfejl

TV-leverandøren glemte at fortælle, hvad det koster i abonnement i alle de 12 måneder, hvor kunden er bundet.

Boxer TV er blevet anmeldt til politiet, fordi man glemte at oplyse om den fulde pris på et tilbud fra juni. Fold sammen
Læs mere
Lyt til artiklen

Vil du lytte videre?

Få et Digital Plus-abonnement og lyt videre med det samme.

Skift abonnement

Med Digital Plus kan du lytte til artikler. Du får adgang med det samme.

Forbrugerombudsmanden fortsætter sin hårdhændede linie mod internet- og TV-udbyderne, som ikke fortæller, hvad det samlet koster kunderne at indgå aftaler.

Boxer TV, som har eneretten på at levere TV-signaler til alle med stueantenne i Danmark, er blevet politianmeldt for ikke at have oplyst den samlede pris for abonnementet i bindingsperioden.

»Bestil dine yndlingskanaler i juni og få to måneders abonnement uden beregning,« lød Boxers tilbud i juni.

Skærpende omstændighed

Men Boxer havde glemt at oplyse, hvad det samlet kostede i de 12 måneder, hvor man er bundet til sit abonnement. Boxer fortalte kun, hvad det kostede om måneden, og hvad kortafgiften, som betales hvert halve år, står i.

Boxer indskriver sig dermed i den efterhånden solide række af danske internet- og TV-leverandører, som har måttet en tur om politiet, fordi de overtræder markedsføringsloven. Det har indtil nu medført bøder på langt over en million kroner.

Boxer har erkendt fejlen, men da forbrugerombudsmand Henrik Øe allerede i 2009 var i dialog med Boxer om at overholde reglerne, er den nye sag en skærpende omstændighed, når bødens størrelse skal fastlægges.