Boozt åbner fysisk butik på fashionabel københavnsk adresse

Internetbutikken Boozt åbner nu fysisk butik midt blandt flere konkurrenter på Købmagergade i København

Købmagergade i København Fold sammen
Læs mere
Foto: Liselotte Sabroe

Netbutikken Boozt.com åbner til foråret en ny flagskibsbutik på Købmagergade i København og bliver nabo til flere konkurrenter, skriver Børsen.

Både den trængte Matas-kæde med to butikker på Købmagergade, franske Sephora og kosmetikkæmpen Estée Lauders Mac-butik bliver blandt de nærmeste naboer. Kort derfra ligger samtidig stormagasinet Illums nyindrettede kosmetikafdeling.

»Vi kommer til at ligge i en beauty destination i København, hvor du har alle de stærke koncepter. Vores målgruppe er ret distinkt, og vi vil gerne ligge i en klynge. Det plejer at være en fordel for alle,« siger Herman Haraldsson, adm. direktør i Boozt.com, til Børsen.

Den børsnoterede onlinebutik er bedst kendt for sit salg af modetøj, men i sommer kastede den sig også over det enorme marked for kosmetik.

Boozt har tidligere åbnet sin første fysiske butik i butikscentret Ro’s Torv i Roskilde, og erfaringerne herfra har givet modet til at leje en af de dyreste strøgadresser.

»Vi startede i Roskilde, for hvis vi havde lavet en total fiasko, så havde det været mindre synligt, end hvis vi havde åbnet på Købmagergade fra første dag,« siger Herman Haraldsson.

Boozt bruger ca. 10 mio. kr. på at overtage og indrette det 500 kvm store butikslokale på hjørnet af Købmagergade og Løvstræde.

»Det er en af de mest trafikerede gader i Danmark. Når vi skal have en større butik, skal vi gøre det på det bedste sted i Danmark. Det er vigtigt for os, at vi får en stor facade,« siger Herman Haraldsson.

Boozt.com er ikke den eneste internetbutik, der er begyndt at åbne fysiske butiker.  Den amerikanske it-gigant Amazon driver i dag 13 bogbutikker i USA foruden en masse midlertidige popup-butikker i supermarkedskæden Whole Foods, som Amazon købte i august.