Bolia.com går omni-channel

De er nogle af de førende i at forbinde det fysiske univers med det digitale. De har formået at skabe oplevelser for kunderne både digitalt og i de fysiske butikker.

Ejeren af JYSK, Lars Larsen, har været med til at starte firmaet Bolia, som udelukkende sælger møbler via internettet..... Her kædens showroom i Christian IX ´s Gade i København. Fold sammen
Læs mere
Foto: Reimar Juul
Lyt til artiklen

Vil du lytte videre?

Få et Digital Plus-abonnement og lyt videre med det samme.

Skift abonnement

Med Digital Plus kan du lytte til artikler. Du får adgang med det samme.

»For os er hjemmesiden kernen i vores virksomheden. Den forbinder alt.«

Sådan lyder det fra Bolia.coms adm. direktør, Lars Lyse, som har fået taletid til E-handelskonferencen afholdt af FDIH, Foreningen for Dansk Internethandel.

De er, hvad man kalder en omni-channel virksomhed. Med butikker i Danmark, Norge, Sverige og Tyskland har de netop lanceret en europæisk webshop for folk, som ikke har har adgang til deres fysiske butikker. Og efter en måned går det godt, lyder det.

»Det viser, at det er muligt at sælge møbler til folk, som ikke har været i butikken og rørt og følt vores produkter,« siger Lars Lyse og påpeger, at 40 procent af deres salg sker online, og den er stigende år for år.

Bolia.com har vundet priser ved blandt andet the World Retail Awards i London og the European E-Commerce Awards i Barcelona, netop for at integrere deres fysiske butikker med deres digitale univers.

60 procent af deres salg foregår stadig i butikkerne, men for at holde på kunderne, bliver de nødt til at tænke ud af boksen for at give kunderne en god oplevelse. Derfor har de lanceret i duft. En duft kunderne bliver mødt af, når de træder ind i butikken og når de forlader den.

»Det er en meget nem måde at bringe dit brand ind i folk hjem. duften forbinder man hurtigt med en oplevelse, så på den måde vil de huske vores brand,« siger Lars Lyse.

Udover en hjemmeside og fysiske butikker er de repræsenteret på diverse sociale medier, som er relevante for brandet. Og så skal man lege, mener direktøren.

»Der er uendelige muligheder, når man først begynder at lege. Og når Big Data kommer ind i billedet, begynder det virkelig at blive sjovt,« lyder det.