Boconcepts salg løftes af marketing og butiksåbninger

Møbelkæden Boconcept har i første halvdel af sit regnskabsår haft en omsætningsvækst på 9,7 pct. i forhold til samme periode året forinden.

Lyt til artiklen

Vil du lytte videre?

Få et Digital Plus-abonnement og lyt videre med det samme.

Skift abonnement

Med Digital Plus kan du lytte til artikler. Du får adgang med det samme.

Det skyldes blandt andet, at man har været gode til at skabe opmærksomhed omkring sine produkter, fremgår det af regnskabet.

- Væksten drives af højere omsætning i brand stores som følge af de salgsfremmende initiativer, herunder øget kampagneaktivitet i både print og online i forbindelse med lancering af den nye kollektion i september, skriver Boconcept.

Selskabet fastholder forventningerne til hele regnskabsåret 2010/11, hvor der ventes fortsat en omsætningsvækst på 5-10 pct. og en overskudsgrad (EBIT) på 3-4 pct.

Omsætningsvæksten er i nogen grad baseret på butiksåbninger, idet væksten i "same-store-sales" - altså butikker, der også var åbne på samme tidspunkt et år tidligere - var på 6,5 pct. målt på udfakturering og 6,6 pct. mål på ordreindgang. Indtjeningsevnen er også bedret i forhold til første halvår af 2009/10, idet overskudsgraden for det netop afsluttede halvår var på 3,6 pct., mens den var på 2,5 pct. i samme periode et år tidligere.