B&O vil accelerere væksten

B&O tror på bedre tider, efter at selskabet før sommeren hentede ny kapital hos investorerne. Årsregnskabet viste vækst på 2 procent til en omsætning på 2,86 mia. kr. Væksten skal mere end fordobles i det kommende år.

Bang & Olufsen offentliggør årsregnskab og topchef Tue Mantoni opdaterer selskabets strategi. Fold sammen
Læs mere
Foto: Betina Garcia
Lyt til artiklen

Vil du lytte videre?

Få et Digital Plus-abonnement og lyt videre med det samme.

Skift abonnement

Med Digital Plus kan du lytte til artikler. Du får adgang med det samme.

Tallene i årsregnskabet var ventet, da Bang & Olufsen (B&O) i juni var ude med foreløbige tal op til en kapitalrejsningsproces, hvor selskabet hentede en kvart mia. kr i aktiemarkedet.

I det kommende år venter B&O med topchef Tue Mantoni i spidsen at øge omsætningsvæksten med over 5 procent sammenlignet med væksten i det netop afsluttede regnskabsår, hvor virksomheden voksede bare 2 procent.

Selskabet venter at øge distributions- og marketingomkostninger i regnskabsåret 2014/15. Dette bliver gjort samtidig med, at der fastholdes et højt niveau af investeringer i produktinnovation. Bang & Olufsen forventer en stigning i koncernens EBIT-margin sammenlignet med sidste regnskabsår.Regnskabsåret 2014/15 bliver et nøgleår for Tue Mantoni, da han her skal udrulle anden fase i sin strategi, Leaner, Faster, Stronger. Fokus for selskabet er at skabe lønsom vækst for selskabet, som i de senere år har stået i stampe.

»Den stærke produktportefølje og det meget forbedrede forhandlernetværk giver en stærk platform for fremtidig vækst, nu hvor selskabet påbegynder den anden fase i strategien,« udtaler Tue Mantoni i regnskabsmeddelelsen.