Vil du lytte videre?
Få et Digital Plus-abonnement og lyt videre med det samme.
Allerede abonnent? Log ind
Skift abonnement
Med Digital Plus kan du lytte til artikler. Du får adgang med det samme.
Hov, giv os lov at afspille podcasten. Den er klar, når du har klikket ‘Tillad alle’
Blandt de virksomheder, der måtte lægge navn til referencerne, er audio- og visuelkoncernen Bang & Olufsen. Det skriver Børsen. Så sent som i 2006 oplyste IT Factory over for Berlingske Tidende, at man i en ny storstilet aftale med IBM havde solgt 1,3 millioner licenser til 2500 virksomheder, heriblandt Netkoncept, Home, Bang & Olufsen, Rema 1000, Sydbank, Lekkerland og Botswana Railways.
Men ifølge IT-chef i Bang & Olufsen, Peter Munk Larsen, er det måske lige at stramme den at referere til B&O.
”Den løsning fra IT Factory, som vi bruger, er tilbage fra 2001, da IT Factory var ejet af helt andre,” siger Peter Munk Larsen til Børsen, og har ingen bud på, hvorfor it-selskabet stadig benyttede B&O som reference.
”Men vi er nok blevet brugt lidt vel bredt. Vi købte løsningen i 2001, og man kan sige, at referencen ikke fortæller hele historien,” siger han til Børsen.
Dengang var IT Factory del af 2M Invest, der gik ned i 2003.