B&O lancerer kæmpestort 3D-fjernsyn

Bang & Olufsen håber på russiske rigmænd og lancerer et 3D-fjernsyn på 85 tommer i Moskva. Læs her, hvad den billigste model koster.

B&Os nye 3D-fjernsyn koster 384.000 kroner for den billigste model. Modellen på billedet koster 527.000 kroner. Fold sammen
Læs mere
Lyt til artiklen

Vil du lytte videre?

Få et Digital Plus-abonnement og lyt videre med det samme.

Skift abonnement

Med Digital Plus kan du lytte til artikler. Du får adgang med det samme.

Bang & Olufsen tager skridtet videre i kampen om at levere den ultimative TV-oplevelse. Det sker med et 85-tommer plasma-TV med fuld HD og 3D-teknologi, der bliver præsenteret på et af Moskvas dyreste hoteller i næste uge.

At det nye fjernsyn netop skal lanceres i Rusland, kan lyde paradoksalt for mange. B&O har nemlig tidligere haft store problemer med at slå igennem på det russiske marked. Men der er mening med galskaben, lyder det fra kommunikationschef Tommy Jakobsen.

"Vores top-TV, hvilket vil sige 103-tommer, har været meget efterspurgt i Rusland. Derfor synes vi, det var oplagt at lave premieren der. Blandt vores vækstmarkeder er det det land, hvor vi forventer størst efterspørgsel," siger han.

Læs også: Nordea advarer om B&O-kurs

Prisen på det nye BeoVision 4-85 er til at tage og føle på. Hvis man vælger den skrabede model på vægbeslag og uden centerhøjtaler, skal man slippe 384.000 kroner, mens den dyre model på motoriseret stand og med centerhøjtaler runder en halv million med en pris på 527.000 kroner. En endnu større - og formodentlig væsentlig dyrere - model bliver lanceret i maj, når 103-tommer-modellen kommer på markedet.

"Bang & Olufsen har ikke en ambition om at lancere teknologi for teknologiens skyld. Vi tager udgangspunkt i brugernes ønsker, og set i forhold til skærmens størrelse og 3D-teknologiens modningsniveau var tiden rigtig," siger Tommy Jakobsen.

Læs også: B&O forventer plus på 50 millioner kr.

Det nye fjernsyn får ikke B&O til at ændre forventningerne til 2011. Aktieanalytiker Nicolaj Jeppesen fra Sydbank forventer heller ikke, at 3D-fjernsynet vil få nogen nævneværdig effekt for B&O.


"Det er produkter, der tiltaler de allerrigeste, og det er sandsynligvis de nyrige russiske kunder. Men det er ikke et fjernsyn, der vil blive solgt særligt mange af. De rigeste kunder vil gerne være med på trenden, og man vil ikke være til grin over for rigmanden ved siden af, fordi man ikke har et 3D-fjernsyn," siger han.