B&O jagter teknologisk indmad

Bang & Olufsen satser på, at et samarbejde med en ny leverandør kan bringe virksomheden på rette spor.

Foto: Henning Bagger. Bang & Olufsen ønsker et samarbejde med en leverandør, som kan levere teknologisk indmad til tv-apparaterne. Til gengæld kan Bang & Olufsen lokke med et stærkt brand, design og god lyd.
Læs mere
Fold sammen

Partner søges. Bang & Olufsen er på udkig efter en samarbejdspartner, som kan levere den nyeste teknologi på markedet til Struer-virksomheden, skriver Jyllands-Posten.

Som en lille spiller på et stort globalt marked, er det en udfordring for Bang & Olufsen at konkurrere med Samsung og LG, som producerer 40-50 mio. tv-apparater om året. Bang & Olufsen producerer til sammenligning 30.000 eksemplarer.

Tv-produktionen er blevet en stor udfordring for virksomheden, som sælger apparater med underskud. Jagten er derfor sat ind efter en samarbejdspartner, som kan levere den største del af det teknologiske indmad til fjernsynet. Bang & Olufsen kan til gengæld tilbyde et stærkt brand kendt for god lyd og flot design.

Bang & Olufsen er allerede afhængige af flere mindre leverandører. Planen er nu  at få færre, men større leverandører, som kan gøre produktionen enklere.

Bestyrelsesformand i Bang & Olufsen, Ole Andersen, tror på, at virksomheden er attraktiv som partner, fordi de er det eneste brand i luksusklassen for tv. Han erkender dog, at samarbejdet kan komme til at gå ud over produktionen i Danmark.

»Hvis vi ikke er konkurrencedygtige, har vi ingen fremtid, og så er spørgsmålet om arbejdspladsens placering ikke relevant. Men vi er bevidste om, at B&O er startet i Struer, og at vi har vigtige kompetencer her,« siger Ole Andersen til Jyllands-Posten.