B&O i top-5 på kundetillid i Centraleuropa

Danske Bang & Olufsen, der leverer luksuselektronik til hjemmet, er populær blandt velhavende forbrugere i Tyskland, Østrig og Schweiz.

Bang & Olufsens nye konceptstore på Østergade 18 i København Fold sammen
Læs mere
Foto: Betina Garcia

En undersøgelse udarbejdet af konsulentvirksomheden Brand:Trust viser, at B&O sammen med fire andre luksusbrands fastholder kundetilliden og fremstår attraktiv på trods af økonomisk krise. Resultatet kommer på baggrund af cirka 1500 interviews med personer i de højeste indtægtsgrupper fra Centraleuropa, USA og Kina.

I interviewene har personerne skulle forholde sig til spørgsmål om 40 brands, hvor formålet er at undersøge, "hvordan krisen fra 2007 til 2012 har påvirket den globale opfattelse af luksus." Primært viser det sig, at respondenterne foretrækker de dyre og luksuriøse brands, fordi de har tillid til netop de produkter.

Hos B&O glædes man over den kundetillid, der er til det gamle, vestjyske brand.

- Vi er glade for, at Bang & Olufsen appellerer så kraftigt til disse markeder, og at vores produkter giver vores kunder den ønskede luksus, siger Jens Feilberg, Global Marketing Director hos B&O, i en pressemeddelelse tilknyttet undersøgelsen.

Sammen med B&O er det Mont Blanc, Moët & Chandon, Robbe & Berking og Dornbracht, som udgør de fem mest attraktive luksusbrands i de tysktalende lande. Det er især indenfor hjemmets fire vægge, at de fem brands markerer sig. Produkter, der lover høj værdi til indretning af private hjem, er populære hos den kvalitetsbevidste kundegruppe.

- Undersøgelsen viser desuden, at vores bestræbelser på at bevare de traditionelle værdier, såsom det gode håndværk og samtidig markedsføre innovative og progressive produkter, har sikret os en god position i alle tre lande, der indgår i undersøgelsen, fortæller Jens Feilberg.

/ritzau/FINANS