B&O-flirt med Apple glæder forhandlere

De danske B&O-forhandlere tager imod det nye subbrand B&O Play med kyshånd. Der har manglet produkter i den billige ende, og nu håber man at skrue op for omsætningen og tiltrække nye kunder.

Bang & Olufsen på Kongens Nytorv er en af de butikker, der ser frem til den nye produktlinje. Fold sammen
Læs mere
Foto: Dennis Lehmann
Lyt til artiklen

Vil du lytte videre?

Få et Digital Plus-abonnement og lyt videre med det samme.

Skift abonnement

Med Digital Plus kan du lytte til artikler. Du får adgang med det samme.

Hen over sensommeren udtrykte en række B&O-forhandlere, at de ville sænke de høje priser på produkterne, da det var svært at tiltrække nye, yngre kunder.

Nu har de fået deres vilje, forhandlerne, for det nye subbrand B&O Play, der er lanceret i dag, er billigere og sigter mod et yngre publikum. Håbet viser sig i de B&O-butikker, som Business.dk har talt med.

”Vi tager rigtig, rigtig godt imod det nye brand. De nye produkter er rettet mod de yngre mennesker, som er et marked, vi ikke har handlet med før. Det er produkter, som praktisk talt alle sammen kommer til at læne sig op ad Apples produkter såsom tablets. Det er jo ofte det, de unge mennesker efterspørger,” siger Lars Amorøe, indehaver af B&O-butikken på Frederiksberg.

Hos B&O-butikken på Klostergade i Aarhus er man også begejstrede. Her mener man, at det den nye produktlinje åbner store muligheder.

”Der er et kæmpe potentiale i det marked. Jeg ved ikke, om vi direkte har manglet det, men det er i hvert fald noget, vi vil blive glade for. Jeg fornemmer, at stemningen er god blandt alle forhandlerne: Jo flere produkter og jo flere nyheder, vi har, jo flere kunder i butikken. Det generer jo også større omsætning,” siger indehaver John Mortensen.

Prisen på det første af de offentliggjorte produkter, musikboksen Beolit 12, ligger på 5.495 kr. Det er en pris, som kan tiltrække de unge kunder.

Læs også:

”Prisen er egentlig ikke for høj. Vi kan se, at Beosound 8 (docking-station til iPod red.) har solgt over 50.000 eksemplarer. Uden at kende det specifikke tal vil jeg tro, at omkring 60-70 pct. af køberne af Beosound 8 er er nye, unge kunder, og den koster 7.700 kr. Det er det bedst sælgende B&O-produkt,” siger Lars Amorøe.

Beolit 12 skal ikke kun sælges i B&Os egne butikker, men også i en række af Apples butikker på globalt plan. Netop det samarbejde giver endnu større grund til optimisme.

"Det får afgjort betydning. Der er jo mange af vores kunder, der bruger produkterne fra Apple, så vi vil få gavn af, at vores produkter kan supplere. Vi får noget, vi ikke har haft tidligere,” siger John Mortensen.

Beolit 12 vil være tilgængelig i Bang & Olufsen butikker globalt og i de fleste Apple-butikker i Europa og USA fra slutningen af januar, oplyser B&O.

Læs også: