B&O er bedste danske brand

Bang & Olufsen er ikke bare et bedre brand end alle andre danske varemærker, men også bedre end Real Madrid, Volvo og Mercedes.

Det konkluderer Brandchannel.com's læsere i kåringen af verdens bedste brands, skriver Idag.dk.

På trods af et lille reklamebudget er Bang & Olufsen gået fem pladser frem fra forrige år og er landet på en 26. plads i Brandchannel.com's europæiske læserafstemning. Skype blev nummer to, men kan vel knapt opfattes som dansk længere.

Europamesterskabet for varemærker giver genlyd i Struervirksomheden, hvor international marketingdirektør Kasper Eis glæder sig over at være et mere cool varemærke end Mercedes.

- Vi er superstolte over placeringen. Vi har et langt mindre markedsføringsbudget end virksomheder som Mercedes, der bruger mange flere reklamepenge end vi. Placeringen siger noget om den opmærksomhed, befolkningen har omkring vores brand og hvor meget man taler om Bang & Olufsen. Det er den stærkeste form for marketing, siger Kasper Eis.

Han forklarer, at strategien med at satse på egne butikker i stedet for reklamekampagner gør, at produktet bliver differentieret fra konkurrenterne.

- Placeringen styrker os i troen på, at vi er på vej i den rigtige retning, lyder det fra B&O.

Kilde: Idag.dk