Vil du lytte videre?
Få et Digital Plus-abonnement og lyt videre med det samme.
Allerede abonnent? Log ind
Skift abonnement
Med Digital Plus kan du lytte til artikler. Du får adgang med det samme.
Hov, giv os lov at afspille podcasten. Den er klar, når du har klikket ‘Tillad alle’
I 2013 blev der både sat salgsrekord for BMW, MINI og Motorrad i Danmark. 4.000 BMWer rullede ud fra forhandleren mod 2.967 styk i 2012. Og over 500 MINIer blev sendt afsted. Det antal lå året før på 362.
BMW Group er derfor optimistiske i forhold til salget i 2014.
»2014 bliver et spændende år. Vi skal lancere flere nye modeller end nogensinde før i firmaets historie. Og det er ikke bare nye modelvarianter, men helt nye koncepter. Det betyder ligeledes nye kundegrupper og nye salgskanaler,« siger administrerende direktør, Jan Askholm.
For eksempel bliver BMWs første el-bil lanceret i maj. Og en ny udgave af MINIen kommer ud til marts.
BMW Group oplever ikke kun medvind i bilsalget. For sjette gang i træk har BMW Danmark vundet årets AutoIndex-undersøgelse, der ser på kundetilfredshed.