Blogs langt mere effektive end bannere

Weblogs får fem til seks gange så mange klik som bannere og er dermed mere effektive, viser en undersøgelse.

Ny undersøgelse viser, at et professionelt blog-indlæg er 5-6 gange mere effektivt end et traditionelt banner. Fold sammen
Læs mere
Foto: Frederic Larson
En undersøgelse fra Director A/S viser, at CTR "Click-through rate" på et professionelt blog-indlæg er 5-6 gange mere effekt end et traditionelt banner.

"Kommerciel blogging giver et stort afkast for vores kunder. Det er den dedikerede brugere, der kommer over på sitet," siger Martin Stahl, online manager på reklamebureauet Director A/S, der sommeren igennem bl.a. har kørt et blogging projekt for virksomheden saveme.dk

"Vi kan rent faktisk også aflæse i statistikken, at brugere, der kommer via en blog, køber væsentligt mere end brugere, der kommer via et banner," siger han.

Han opfordrer også virksomheder til at være opsøgende på andre "blogs" og blande sig i relevante debatter, fordi et blogindlæg ifølge ham forøger sin værdi, når folk kommenterer på det.