Blandet stemning i reklamebranchen

Mens brancheforeningen melder om mere aktivitet i reklamebranchen end ventet, advarer et af landets største bureauer om en brat opvågning.

Læs mere
Fold sammen
”Det går faktisk bedre end ventet. Jeg havde troet, at branchen var blevet hårdt ramt af krisen allerede nu, men det er ikke det vi hører fra de fleste af vores medlemmer,” siger Bjørn Karsholt, direktør for Danske Reklame- og Relationsbureauers Forening (DRRB), til Børsen.

Hos Kunde & Co advarer adm. direktør Jesper Kunde imidlertid overbevist om, at optimismen hurtigt vil falme.

”Sådan lød det også sidste gang, vi stod over for en krise. Men 2009 ser ud til at blive nøjagtig lige så slem, som jeg har frygtet. Faktisk værre. Jeg havde håbet, at bunden var nået for den økonomiske usikkerhed, men det er den jo ikke,” siger Jesper Kunde, der for anden gang på et halvt år er i gang med at skære i antallet af medarbejdere.