Bioporto-topchef: Vi vil erobre amerikansk marked med små skridt

Biotekselskabet Bioporto har gjort klar til at gøre sit indtog på det amerikanske marked, hvor man inden for de kommende måneder regner med at kunne lancere den store satsning NGAL, der bruges til at teste for nyreskader.

Foto: Jens Nørgaard Larsen. (Foto: Jens Nørgaard Larsen/Scanpix 2014)
Læs mere
Fold sammen

Inden for de kommende måneder venter biotekselskabet at få en godkendelse af testen fra de amerikanske sundhedsmyndigheder, FDA, og derefter vil selskabet vinde hospitalskunder med små skridt.

Det fortæller Peter Mørch Eriksen, administrerende direktør i Bioporto, i forlængelse af selskabets regnskab for 2015.

»Vi fokuserer i år på at få 20 hospitaler til at køre perfekt og bruge flere af vores test, og når vi har gjort det, så spreder vi os lige så langsomt.«

»En af vores væsentligste opgaver er at begrænse os. Vi skal ikke sprede os og have kontakt med alle, men vi skal fokus på at have succes med dem, vi har kontakt med«, siger han.

Derefter har biotekselskabet som målsætning, at antallet af hospitaler, som bruger testen, skal op på 40 i 2017, men det vil være med stort set samme salgsorganisation.

»Det bliver ikke en kæmpe yderligere omkostning. Vi forventer ikke den samme vækst i omkostningerne i 2017, som vi vil have i år«, siger Peter Mørch Eriksen.