Bilka vil sælge mere modetøj

Supermarkederne vil satse langt mere på salg af modetøj i fremtiden. Det kan øge presset på tøjbutikkerne.

Bilka, Kvickly og Føtex regner med, at flere danskere vil hive tøj ned i indkøbsvognen, når de runder supermarkedet. De tre kæder opruster til øget salg i fremtiden.  Fold sammen
Læs mere
Foto: Morten Stricker

Der er rift om kunderne i tøjbranchen, hvor e-handel efterhånden klæder flere danskere på. Og nu vil supermarkederne Bilka, Føtex og Kvickly have en større bid af kagen.

Coop og Dansk Supermarked har begge intentioner om at øge salget af tøj i deres kæder. Det skriver Jyllands Posten.

Kvickly har overtaget mærkerne Jackpot og Cottonfield, der i det nye år bliver lagt på hylde og hængt på bøjler i landets 80 butikker. Det er ifølge Kvicklys kædedirektør Jesper Faurholdt ikke de sidste modemærker, der bliver en del af varesortimentet.

»Vi har ikke flere konkrete på trapperne, men vi er i dialog med flere udbydere af mærkevarer. Vi er interesseret i at udvide antallet af mærkevarer i Kvickly. Det kan betyde flere overtagelser, hvis den rette mulighed viser sig,« siger han til Jyllands Posten. 



Hos Dansk Supermarked har de sat ind med forskellige tiltag for at øge salget. Der er flere tøjkollektioner i Føtex og Bilka, hvor kendisser lægger navn til. Eksempelvis Mads Christensen, der står for herretøjet. Og så har Bilkas webshop fået flere tøjserier.

»Det koncept holder vi fast i. til gengæld er der ikke umiddelbart planer om, at vi selv skal stå for mærkevarer. Vores strategi er fortsat at lancere tøj til en god pris til et marked, som vokser i disse år, hvor forbrugerne er endnu mere optaget af pris end før,« siger Jette Christiansen, der er chef for tekstilområdet i Dansk Supermarked, til Jyllands Posten.





sfsd