Bilka skruer ned for reklameaviser

Reklamefirmaet Zupa Recommended må sige farvel til syv medarbejdere som følge af, at varehuskæden Bilka har besluttet sig for at skrue ned for reklameaviserne.

Foto: Marie Hald
Det er hovedsageligt tilbud på reklameavisernes 12 første sider, som ender i kundernes indkøbsvogn, forlyder det ifølge markedsforing.dk

Det har man antageligt vurderet også er tilfældet hos Bilka, hvor man nu skruer ned for reklameaviserne.

CEO Albert Funder fra Zupa Recommended bekræfter, at bureauet har været nødt til at skære til og derfor må sige farvel til syv medarbejdere som en direkte konsekvens af Bilkas beslutning.

- Vi er kede af at skulle tage afsked med nogle ellers meget kompetente og engagerede medarbejdere, men som ansvarlig virksomhed bliver vi nødt til at se lidt ud i fremtiden, og der må vi bare konstatere, at de skærpede krav på især detailmarkedet betyder, at vi må trimme vores detailproduktion og gøre bureauet klar til udfordringerne, der venter i det nye år, fortæller Albert Funder.

Om Bilkas beslutning får yderligere konsekvenser i form af yderligere en fyringsrunde, er det ikke lykkedes at få bekræftet.