Berlingskes FM4-bud skal hedde "Radio 24syv"

Berlingske Media og PeopleGroups bud på den nye FM4 kanal vil få navnet "Radio 24syv", hvis partnerskabet vinder udbuddet.

Kulturminister Per Stig Møller er idémand til det, der populært kaldes "Radio Møller" Fold sammen
Læs mere
Foto: Casper Christoffersen
Lyt til artiklen

Vil du lytte videre?

Få et Digital Plus-abonnement og lyt videre med det samme.

Skift abonnement

Med Digital Plus kan du lytte til artikler. Du får adgang med det samme.

I sidste uge offentliggjorde Berlingske Media sit samarbejde med PeopleGroup om buddet på den nye FM4-kanal. Nu er en 280 sider lang ansøgning og et navn på radiokanalen så klar:

"Radio 24syv".

Det bliver navnet, hvis partnerskabet vinder retten til at drive radiokanalen, der i folkemunde er døbt "Radio Møller" efter idémand, og kulturminister Per Stig Møller (K).



Berlingske Medias adm. dir., Lisbeth Knudsen, der samtidig er bestyrelsesformand i det nye radioselskab Berlingske People, siger i den forbindelse:

”Den nye kanal skal balancere mellem det brede og det dybe, det populære og det mere nicheprægede. Der skal hverken udvikles et nyt P1 eller P4, men skabes noget helt nyt. Sådan lyder intentionerne i det udbud, som medieforligspartierne har bedt den kommercielle branche om at byde på. Vores plan for den nye kanal lægger på den ene side op til en kanal, man aldrig har hørt før, og på den anden side en kanal, som mange danskere - når først, den er der - vil betragte som en uundværlig del af deres daglige medieforbrug.”Afgørelsen af, hvem der vinder udbuddet falder efter planen den 8. april. Lige nu er Berlingske People eneste byder i udbudsrunden. Radio 24syv vil desuden trække på en række underleverandører som Midtjyske Medier, Syddanske Medier og Science centeret, Experimentarium i København.



I en pressemeddelelse fra Berlingske Media bliver Radio 24syvs profil blandt andet betegnet således:

"Radio 24syv lægger desuden op til at levere fordomsfri debat ledet af skarpe og karismatiske værter i flere debatprogrammer f.eks. om teknologi, etik og det såkaldte gode liv. Kanalens programmer kommer til at tale både til hjernen og hjertet og vil levere overraskende radio inden for kunst og kultur, teknologi, etik, miljøspørgsmål, sport og grænsesøgende satire."