Berlingske trækker sig fra TV 2 Business-kanal

Et strategisk skifte hos Berlingske betyder, at avis-koncernen har meddelt TV 2, at man ikke længere ønsker at indgå i samarbejdet om den planlagte TV 2 Business-kanal. Kanalen skulle i luften i begyndelsen af 2016 som en del af TV 2 PLAY.

»Det er på mange måder ærgerligt, for TV 2 Business-kanalen har slet ikke været et dårligt projekt eller en dårlig idé,« siger Berlingskes ansvarshavende chefredaktør Tom Jensen. Fold sammen
Læs mere
Foto: Søren Bidstrup
Lyt til artiklen

Vil du lytte videre?

Få et Digital Plus-abonnement og lyt videre med det samme.

Skift abonnement

Med Digital Plus kan du lytte til artikler. Du får adgang med det samme.

»Det er på mange måder ærgerligt, for TV 2 Business-kanalen har slet ikke været et dårligt projekt eller en dårlig idé. Og samarbejdet mellem Berlingske og TV 2 omkring planlægningen af kanalen har været aldeles glimrende. Men Berlingske står midt i et strategisk skifte, hvor al fokus vil være på hovedbrandet Berlingskes kerneopgaver. I den situation vil det ikke være det rigtige at bruge kræfter, penge og fokus på en fælles TV-kanal med TV 2,« siger Berlingskes ansvarshavende chefredaktør Tom Jensen.



Samtidig ophører det hidtidige samarbejde mellem TV 2 og Berlingske Business omkring finansdækningen med blandt andet flere daglige markedsopdateringer leveret af Berlingske til TV 2s finansudsendelser.

»Vi ærgrer os over, at Berlingske trækker sig fra samarbejdet omkring TV 2 Business-kanalen. Vi vil nu overveje, om vi ønsker at fortsætte arbejdet med kanalen og derigennem give de finans-interesserede danskere muligheden for en digital adgang til nyheder fra business-verdenen. Derudover vil vi naturligvis sikre, at vores seere og brugere også fremover får en god, daglig dækning af finansstoffet, siger konstitueret nyhedsdirektør på TV 2,« Mikkel Hertz.