Berlingske og Jobindex i samarbejde

To tidligere konkurrenter på jobmarkedet tager nu hinanden i hånden og indleder samarbejde om jobannoncemarkedet.

Kaare Danielsen, der er stifter af JobIndex. Fold sammen
Læs mere
Foto: Bjarke Bo Olsen
Lyt til artiklen

Vil du lytte videre?

Få et Digital Plus-abonnement og lyt videre med det samme.

Skift abonnement

Med Digital Plus kan du lytte til artikler. Du får adgang med det samme.

Netop som der er forsigtig optimisme at spore på jobmarkedet går den største og ubetinget mest brugte jobportal Jobindex i samarbejde med Berlingske.

“Jeg ser store perspektiver i vores samarbejde, og vi er glade for at agere med et traditionsrigt og kvalitetsstemplet medie som Berlingske. Vi ser frem til at etablere en tættere kontakt med Berlingskes annoncører, læsere og brugere, som er en attraktiv målgruppe for os. Med dette samarbejde har vi ikke alene den absolut største annonceplatform for jobannoncering, men også den absolut bedste platform for employer branding, som flere og flere virksomheder efterspørger," forklarer Kaare Danielsen, der er grundlægger og direktør for Jobindex.

Samarbejdet vil give danske virksomheder en mulighed for at ramme bredt med deres jobopslag, da de vil blive bragt i både Berlingske, på b.dk og business.dk samt på jobindex.dk. Med 10.000 jobannoncer, over 85.000 CV'er og over 300.000 brugere om måneden er Jobindex Danmarks største jobportal.

Læs også: Økonomisk analyse: Spirende optimisme i vikarbranchen

“Vi har valgt at samarbejde med den største og mest anerkendte spiller på jobannoncemarkedet i ønsket om at opnå klare synergier for begge parter. Der er tale om en meget stærk alliance, som jeg vurderer vil få betydning for jobannoncemarkedet, som vi ser det i dag”, siger direktør John Kristensen, der har det forretningsmæssige ansvar for Berlingske Medias nationale titler.

Berlingske Media har tidligere været medejer af jobportalen Jobzonen, som var i direkte konkurrence med Jobindex. Berlingske-koncernen solgte sidste år Jobzonen til JP/Politikens Hus.
 
Samarbejdet mellem Berlingske Media og Jobindex får effekt fra 1. februar 2014.

Læs også: Stor analyse:  IT-hosting i stor fremgang