Berlingske Media køber Netdoktor

Berlingske Media vil være stærkere i det digitale univers og overtager portalen Netdoktor og dens 400.000 månedlige besøgende. Hertil kommer flere undersites.

Lyt til artiklen

Vil du lytte videre?

Få et Digital Plus-abonnement og lyt videre med det samme.

Skift abonnement

Med Digital Plus kan du lytte til artikler. Du får adgang med det samme.

Berlingske Media tager endnu et skridt ind i fremtidens digitale medieverden. Med købet af Netdoktor, en af pionererne blandt de dansksprogede netsites, udvider Berlingske Media sin satsning markant.

Netdoktor blev etableret allerede i 1998 og har siden været et af danskernes foretrukne steder, når de skulle vide mere om sundhed, fysiske skavanker og andre mere alvorlige sygdomme. Hver måned bruger 400.000 danskere sitet og det er fortsat ledende på sit felt. I løbet af et år bruger 56 pct. af danskerne Netdoktor.



”Vi er meget stolte og glade for, at vi har fået muligheden for at overtage Netdoktor Media A/S fra dets nuværende ejere. Portalen fortsætter i sin velkendte form og med den nuværende ledelse og sammen vil vi så kigge på de mange muligheder, der ligger i yderligere at få udbredt portalen og udnytte Netdoktors indhold i vore medier,” siger Lisbeth Knudsen, koncernchef for Berlingske Media.

I de første spæde år, under dotcom-boomet, var Netdoktor omgærdet af massivt hysteri og sitet ekspanderede på en række udenlandske markeder. Siden har man skruet noget ned for satsningen og fokuserer i dag udelukkende på Danmark.  

Udover Netdoktor.dk, ejer selskabet i dag bl.a. portalen altomboern.dk, der var et af de allerførste sociale medier i Danmark med sin babyklub for kommende og nybagte forældre. Det er ligeledes Netdoktor Media A/S der står bag rygestop-sitet kvit.dk.

Siden 2002 har selskabet primært været ejet af investorerne Frederik Heegaard og Lars Thuesen og de forlader nu ejerkredsen. De sidste fem år har Rikke Esbjerg været adm. direktør for Netdoktor og hun fortsætter på posten under de nye ejere.



”Det nye ejerskab giver os gode betingelser for udvikling og for at komme endnu bredere ud. Vi er begge nogle meget dedikeret drevne virksomheder, så jeg tror, vi kan komme langt med en stor seriøs spiller i ryggen,” siger Rikke Esbjerg.

Berlingske Media overtager Netdoktor Media pr. 4. februar 2011, og herefter er ejerforholdet fordelt med 80 procent til Berlingske Media og 20 procent til ledelsen af Netdoktor Media A/S.