Berlingske Media henter ny digital købmand

Berlingske Media ansætter erfaren direktør til at styrke koncernens Consumer Sales-aktiviteter.

Læs mere
Fold sammen

Den nye direktør for Berlingske Medias Consumer Sales-område er en rendyrket digital købmand, der har solid erfaring med e-commerce, konceptudvikling og som stortrives i drift- og ledelsesrollen.

Den 43-årige Carsten Blom-Hanssen kommer fra den digitale konsulentvirksomhed In2media, hvor han var direktør og leder af resortområdet “Digital Commerce & Retail”.

I gennem de seneste 14 år har han arbejdet med e-commerce og digital forretningsudvikling og rådgivet førende virksomheder som Coop, DT Group, Falck, Pandora og Danske spil. Han har været med i etableringen af Boozt.com og Bestseller.com. Derudover har Carsten Blom-Hanssen været involveret i en række andre virksomheder som medejer eller investor.

“Berlingske Media har i dag en stærk position på dette meget konkurrenceprægede og innovative område. Vi er markedsleder med Sweetdeal på deal-a-day markedet, og vores webshop aktiviteter udvikler sig i en spændende retning både nationalt og lokalt. Vi er glade for, at vi med Carsten Blom-Hanssen får en ny direktør til at lede forretningsområdet, og at det er lykkedes os at få en virkelig erfaren e-commerce specialist ombord,” siger koncernchef Lisbeth Knudsen.

Det er efter moden overvejelse at Carsten Blom-Hanssen forlader In2media for at tiltræde som direktør for Berlingske Medias afdeling for Consumer Sales.

“Jeg har haft en utrolig spændende tid hos In2media, hvor jeg har arbejdet sammen med nogle af de stærkeste spillere på markedet inden for digital forretningsudvikling og haft dygtige og inspirerende kolleger. Jobbet som direktør for Berlingske Medias Consumer Sales giver mig muligheden for at arbejde med hele værktøjskassen fagligt som ledelsesmæssigt. Jeg ser frem til at tage forretningsområdet til næste niveau sammen med afdelingens dygtige ledere og medarbejdere,” forklarer Carsten Blom-Hanssen.

Berlingske Medias e-commerce aktiviteter blev, efter at have været delt i en national afdeling i København og en for lokale aktiviteter i Midtjyske Medier, lagt sammen i november 2014. Samtidig blev det overordnede ansvar for Consumer Sales placeret hos Gorm Wesing Flyvholm, der er medlem af Koncernledelsen.

Carsten Blom-Hanssen tiltræder stillingen som direktør for Consumer Sales i Berlingske Media pr. 1. februar 2015.