Berlingske Media ændrer ledelsen

Efter slankningen af Berlingske Media ændrer mediekoncernen nu i sin ledelsesstruktur og siger farvel til fire medlemmer af koncernledelsen.

Foto: Thomas Lekfeldt.
Læs mere
Fold sammen

Efter frasalget af Midtjyske Medier valgte Berlingske torsdag at sige farvel til fire ledere i den øverste koncernledelse. Det drejer sig om finansdirektør Peter Nordgaard, marketingsdirektør Mark Hammerich og driftsdirektør for nationale medier og annoncesalg, John Kristensen, der alle forlader Berlingske Media med udgangen af oktober, mens driftsdirektør for Midtjyske Medier og consumer sales, Gorm Wesing Flyvholm, forlader Berlingske Media i marts 2016.

Bestyrelsesformand Kim Graven-Nielsen udtaler i forbindelse med ledelsesændringerne:

»Berlingske Media har været drevet som en koncern med et vidt forgrenet net af aktiviteter. Efter frasalget af Midtjyske Medier fokuserer vi på vores stærke brands i form af Berlingske, BT og Weekendavisen, så det er en anden virksomhed i dag med en fladere ledelsesstruktur, som ikke behøver den samme pulje af kompetencer,« siger Kim Graven-Nielsen.

Fokus på fremtiden

Berlingske Media har sine rødder tilbage til 1749. Koncernen blev i 2006 opkøbt af britiske Mecom, der ejede medievirksomheden frem til februar 2015, da den familiejede, belgiske virksomhed De Persgroep købte Mecom og dermed Berlingske Media.

Siden da har Berlingske Media koncentreret sin strategi om de stærke, nationale medier i koncernen. Dette blev understreget i august 2015, da Berlingske Media kunne meddele, at man havde frasolgt Midtjyske Medier til Jysk Fynske Medier. Denne overtagelse sker med virkning fra første januar 2016.

En måned efter frasalget af Midtjyske Medier konstituerede Berlingske Media sin nye bestyrelse, hvor den nuværende formand indtrådte - blandt andre sammen med Christian Van Thillo, der er adm. direktør i De Persgroep. Og bestyrelsesformand Kim Graven-Nielsen er indtil videre glad for at opleve mediekoncernens fokus og energi i disse omstillingstider:

»Jeg synes, det er fantastisk at opleve virksomhedens og medarbejdernes energi og fokus på fremtiden i Berlingske Media og entusiasmen omkring den øgede fokusering,« siger Kim Graven-Nielsen.