Berlingske-ejer: Stort potentiale i nationale brands

Berlingske Medias belgiske ejer De Persgroep styrker den danske koncerns landsdækkende aktiviteter.

Foto: Bjarke Ørsted. Koncernchef i de Persgroup Christian Van Thillo glæder sig over, at der nu kan fokuseres på udviklingen af Berlingske Medias nationale titler.
Læs mere
Fold sammen

Salget af Berlingske Medias jyske aviser og trykkerier til Jysk Fynske Medier er led i en fokusering af forretningen for de nationale medier og udgivelser. Det siger Christian Van Thillo, topchef for Berlingske Medias ejer, belgiske De Persgroep.

»Salget af Midtjyske Medier og de to trykkerier i Jylland er en beslutning, der udelukkende er baseret på strategi. Som et resultat af vores gennemgang af forretningen for et par måneder siden har vi sammen med den danske ledelse konkluderet, at vores mediehus fuldt ud bør koncentrere sig om udvikling af sine nationale titler, hvor vi ser et stort potentiale. Vi besluttede derfor at sælge de lokale medieaktiviteter til en koncern med et klart fokus på lokale medier,« siger Christian Van Thillo, koncernchef i De Persgroep.

»Med Berlingske, BT og Weekendavisen har vores mediehus tre stærke brands, der har potentiale til at blive førende multimedie-nyhedsbrands. Denne transformationsproces og udviklingen af andre digitale aktiviteter har brug for vores fulde opmærksomhed i de kommende år. Provenuet fra salget vil forblive i selskabet og skal bruges til den videre udvikling,« siger Christian Van Thillo.

Salget af Midtjyske Medier omfatter Århus Stiftstidende, Randers Amtsavis, Viborg Stifts Folkeblad, Folkebladet Lemvig og Dagbladet Ringkøbing-Skjern, Dagbladet Holstebro og Dagbladet Struer foruden trykkerierne i Vonsild og Struer.