Vil du lytte videre?
Få et Digital Plus-abonnement og lyt videre med det samme.
Allerede abonnent? Log ind
Skift abonnement
Med Digital Plus kan du lytte til artikler. Du får adgang med det samme.
Hov, giv os lov at afspille podcasten. Den er klar, når du har klikket ‘Tillad alle’
”Jeg har aldrig troet på den business-model, som Nyhedsavisen har lagt for dagen. De økonomiske resultater med tab på over 700 mio. kr. har vist, at det ikke kunne gå. Det har været et fantasiprojekt, som desværre har ødelagt det for andre at drive sund forretning. Derfor er der grund til at være tilfreds med, at det lukker,” siger Lisbeth Knudsen.
Hun håber, at lukningen af Nyhedsavisen medfører et mere bæredygtigt marked.
”Konsekvensen vil forhåbentlig blive, at vi kan få et mere kommercielt bæredygtigt gratisavismarked i Danmark med en sund konkurrence mellem de resterende på markedet og på et realistisk økonomisk grundlag,” siger Lisbeth Knudsen.
Berlingske Media har selv sat store millionbeløb til i den hårde aviskrig, hvor blandt andet gratisavisen Dato, der blev sendt på gaden for to år siden og lukkede sidste år, har drænet kassen for et trecifret millionbeløb.
Men også mediekoncernens øvrige publikationer har lidt under Nyhedsavisens lave annoncepriser og store oplag. Det gælder ikke mindst mediekoncernens nulevende gratisavis, Urban.
”Vi er glade for at have holdt fast i udgivelsen af Urban i de hårde tider og tilmed have været i stand til at forny og forstærke avisens redaktionelle tilbud,” siger Lisbeth Knudsen.
Læs også Joachim Sperlings blog og deltag selv i debatten: Nyhedsavisioti