Berlingske Business Briefing i luften

Nyt Business-mødekoncept hvor topchefer og bestyrelsesformænd får hovedrollen, slutter sig til en stadigt længere række af nye Business-produkter. Business er allerede stærke med betalte erhvervskonferencer, nu åbnes nyt streamet møde-koncept, som skal åbne nye døre i bl.a. Jylland og på Fyn.

Foto: Nikolai Linares. Berlingske Business Briefing afholdt hos PWC i Hellerup. På scenen var Erhvervsredaktør Peter Suppli Benson(th.) der interviewede Søren Nielsen(tv.), CEO i William Demant pr. 1.april 2017.
Læs mere
Fold sammen

På scenen var den kommende William Demant-direktør Søren Nielsen hovedperson. Med et skarpt og inspirerende oplæg og efterfølgende interview blev Søren Nielsen den første deltager i Berlingske Business’ nye koncept, hvor skiftende topchefer og bestyrelsesformænd fremover månedligt vil møde erhvervsredaktør Peter Suppli Benson til en time med fokus på virksomheden, resultaterne, den personlige ledelse og strategien i en udfordret verden.

Business Briefing vil finde sted otte gange i 2017 - heraf seks gange hos PwC i Hellerup og de sidste to gange hos samarbejdspartnere rundt omkring i Danmark.

Konceptet er stramt. Topchefen indleder med præcis 30 minutters oplæg, hvorefter der følger 30 minutters interview foran et betalende publikum. Samtidig streames arrangementet og bruges i forbindelse med lokale arrangementer i erhvervsklubber i Esbjerg/Varde, Silkeborg, Aalborg og Odense. Her mødes lokale erhvervsfolk for at netværke, for at diskutere virksomhedsdrift og for at hive inspiration ud af hinanden og af oplægsholderen.

Foto: Nikolai Linares. Erhvervsredaktør Peter Suppli Benson. Fold sammen
Læs mere


»Vi har længe gerne villet udvide antallet af betalings-Business-produkter. Vi oplever en stor efterspørgsel efter nicheprodukter, bl.a. i form af specialiserede erhvervskonferencer og møder, og her passer Berlingske Business Briefing-konceptet perfekt ind. Vi arbejder tæt sammen med en række erhvervsklubber på Fyn og i Jylland, og på den måde får vi også udbredt hele Business til endnu flere brugere,« siger erhvervsredaktør Peter Suppli Benson.

Berlingske Business Briefing slutter sig til en stadigt længere række af nye produkter. I løbet af 2016 og 2017 har redaktionen bl.a. lanceret et Business Live, som har sat nye standarder for hurtig og præcis formidling af erhvervsnyheder.

Redaktionen har med »SuccesKriteriet« lanceret den første store Business-podcast, hvor sidste års programmer om iværksætteri snart fortsætter og om kort tid suppleres med en ny række podcasts om talenter, begge dele sponsoreret af Nordea.

I november lancerede Business en ny abonnementsmodel på Business.dk, og kort inde i 2017 begyndte Berlingske Business at blive solgt som selvstændigt digitalt produkt.

2017 vil byde på en række nye produkter - både redaktionelt og i form af bl.a. konferencer og arrangementer.

»Vi oplevede massiv vækst i vores digitale tal i 2016, og vi forventer, at den tendens vil fortsætte i 2017 - understøttet af en række nye initiativer fordelt over året,« siger Peter Suppli Benson.

Foto: Nikolai Linares. På scenen var den kommende William Demant-direktør Søren Nielsen hovedperson. Fold sammen
Læs mere