Vil du lytte videre?
Få et Digital Plus-abonnement og lyt videre med det samme.
Allerede abonnent? Log ind
Skift abonnement
Med Digital Plus kan du lytte til artikler. Du får adgang med det samme.
Hov, giv os lov at afspille podcasten. Den er klar, når du har klikket ‘Tillad alle’
Samlet har tyskerne, denne handel inklusive, de seneste tre år brugt over 30 mia. dollar på opkøb, der skal være med til at udfordre Nestlés førerposition på det globale marked.
Det skriver Financial Times.
JAB har budt omkring 80 pct. over den nuværende aktiekurs til Keurigs aktionærer, der har Coca-Cola som storaktionær med 17,4 pct. af det samlede ejerskab.
Opkøbstilbuddet kommer i en svag periode med stagneret salg for Keurig, der har mere end 20 mio. kaffemaskiner stående rundt omkring i det amerikanske hjemmemarked.
- Handlen repræsenterer et stort skridt fremad i skabelsen af vores globale kaffeplatform. Det er et fantastisk selskab, der unikt formår at bringe premium kaffebrands og nye dispenseringsteknologier sammen, siger bestyrelsesformanden i JAB, Bart Becht, til Financial Times.
Indtil nu har JAB ikke kunne hamle op med Nestlé, der med sølvræven George Clooney som ansigt, har haft kæmpe succes med Nespresso.
Med et opkøb af Keurig vil JAB, ifølge Financial Times, kunne stå som en stærkere konkurrent til Nespresso i segmentet for kapsel-kaffe, der har været stærkt stigende de senere år.