Ballerup-gigant ansætter 120 mand ekstra under coronakrisen

Producenten bag Jabra-mærket har haft travlt under coronakrisen, hvor der mere end nogensinde før har været behov for hovedtelefoner og trådløse ørepropper, som ikke har kunnet leveres i samme tempo, som de blev bestilt. Samtidig er der blevet ekstraansat 120 – de fleste forskere og de fleste i Danmark.

Erhvervsmanden C.F. Tietgen (busten) var med til at bringe telegrafen til Kina, men havde nok alligevel ikke drømt om også trådløse hovedtelefoner og ørepropper, som René Svendsen-Tune og hans GN Audio i dag producerer under navnet Jabra i en del af Tietgens gamle koncern. GN

Mens andre har skåret ned og tilpasset sig under coronakrisen, har den danske producent af Jabra-hovedtelefoner og trådløse ørepropper, GN Audio med hovedkvarter i Ballerup, udvidet mandskabet betydeligt. Siden årsskiftet er der kommet 120 flere på lønningslisten – fortrinsvis forskere og fortrinsvis i Danmark.

»Microsoft Teams, Zoom og lignende tjenester har under coronakrisen fået volumen og er det, som folk er tyet til, når de arbejdede hjemmefra og ikke kunne rejse. Det leverer vi teknologien til, og det har ansporet os til at accelerere udviklingen på en række områder – måske en smule mere, end vi havde forestillet os,« fortæller René Svendsen-Tune, administrerende direktør for GN Audio, der er en del af GN-koncernen, som også omfatter høreapparatproducenten GN Hearing.