BabySam får ny direktør

BabySam skifter ud på øverste post i virksomheden og sætter Kenneth Nørgaard ind som administrerende direktør i stedet for Jeanette Aaen. Han tager over efter syv hårde år under kapitalfonden Polaris.

Butikskæden BabySam sætter ny mand i spidsen for koncernen. Fold sammen
Læs mere
Foto: Linda Kastrup

Netop som BabySam for første gang i mange år mærker medvind, skifter selskabet ud på direktørposten.

Ifølge en meddelelse fra BabySams ejer, kapitalfonden Polaris, er Kenneth Nørgaard blevet udnævnt som ny administrerende direktør. Efter at have været HR-direktør i BabySam rykker han en gang op i hierarkiet og tager fat i sin nye stilling fra 1. september.

Kenneth Nørgaard erstatter Jeanette Aaen, som har fået nyt job uden for koncernen.

Formanden for BabySams bestyrelse, Sanna Suvanto-Harsaae udtaler i meddelelsen, at Jeanette Aaen har ført an i BabySams turnaround, hvor der blandt andet er blevet lagt vægt på at udvikle digitale salgskanaler.

»Kenneth er med sin indgående detail-erfaring den helt rigtige til at fortsætte denne succesfulde kurs,« udtaler Sanna Suvanto-Harsaae.

Kapitalfonden Polaris købte BabySam for syv år siden - lige inden finanskrisen brød ud. Siden da har det været svært at få øje på den rigtig gode forretning i opkøbet, men i år lysnede det alligevel for BabySam.

Både finanskrisen og dalende fødselstal har gjort livet svært for BabySam, men regnskabet for 2014 viste et driftsoverskud på 650.000 kroner ud af en omsætning på 366 millioner kroner for koncernen Basa Holding, som BabySam er en del af. Vinden ser altså ud til at være vendt, og nu bliver det Kenneth Nørgaards opgave at gøre BabySam til en nogenlunde investering for Polaris.

Udover erfaring fra stillingen som HR-direktør har Kenneth Nørgaaard været omkring IKEA, Hamleys og Magasin.

»Vi har en solid platform for at fortsætte en profitabel vækst i både fysiske butikker såvel som online,« udtaler Kenneth Nørgaard.

BabySam blev grundlagt i 1976 og er markedsleder på det danske detailmarked for babyudstyr. Virksomheden har et landsdækkende netværk på 28 detailbutikker, samt institutionssalg og webshop.