Avis sælger stort callcenter

Nordjyske Medier sælger fra til IT-virksomheden Moranti, som vil satse yderligere i Norden.

Martin Rahbek fra Moranti (til venstre) har købt callcenteret LN Eurocom af Nordjyske Mediers bestyrelsesformand Claus Falk (til højre). Foto: Moranti Fold sammen
Læs mere

Et af Danmarks største callcentre med omkring 500 medarbejdere har hen over weekenden skiftet ejer.

Nordjyske Medier i Aalborg har solgt LN Eurocom Tele Services A/S til Moranti, som vil investere kraftigt i at udvikle og udbygge selskabet i Norden. Moranti rådgiver og udvikler virksomhedsstyringssystemer (ERP) og tilbyder også serverplads og overvågning.

Salgsprisen er ikke offentliggjort.

Overtagelsen sker 30. januar, og fra 1. marts overtager Martin Rahbek, som nu er bestyrelsesformand i Moranti, posten som administrerende direktør for begge selskaber.

Fortsætter som datterselskab

LN Eurocom fortsætter på sine tre adresser i Aalborg, Aarhus og København som et selvstændigt datterselskab under Moranti. Herfra leverer man teknisk support, kundeservice, telemarkedsføring m.m. og håndterer dagligt omkring 16.000 samtaler på fem forskellige sprog for en række af de største selskaber i Norden.

Ifølge LN Eurocoms bestyrelsesformand, Claus Falk, ønsker Nordjyske Medier at fokusere på det at drive medievirksomhed, og han er overbevist om, at LN Eurocoms medarbejdere er »i trygge hænder ved den nye ejer«.

Martin Rahbek »ser store muligheder« i, at de to selskaber nu kan arbejde sammen og bl.a. levere en dybere, teknisk rådgivning.