Armstrong skal sælge stereoanlæg

Lance Armstrongs kendte navn og ansigt skal sætte gang i salget af elektronisk udstyr for cykelstjernens nye sponsor RadioShack. Den amerikanske elektronikkæde vil bruge en milliard kroner på ny profil.

Foto: Joel Saget, AFP.
Læs mere
Fold sammen
Gode ben er tæt forbundet med godt salg af stereoanlæg og fladskræme. Det håber den amerikanske elektronikkæde RadioShack i hvert fald på.

RadioShack har netop tegnet kontrakt med den verdensberømte cykelstjerne Lance Armstrong og vil til næste år sponsore hans cykelhold. I den anledning vil kæden også forsøge at blive kendt under et mere uformelt navn – nemlig The Shack.

”Tillid er et livsvigtigt aspekt for et succesfuldt brand. Og i realiteten er det jo sådan, at folk stoler på venner og ikke på virksomheder. Når et brand udvikler sig til at blive en ven, får det ofte et kælenavn som fx Coca Cola er blevet til Coke. Eller Federal Express er blevet til FedEx. Og vores kunder, forretningsforbindelser og investorer har i lang tid bare kaldt os ”The Shack”, så nu gør vi det til en naturlig del af vores verden og vores markedsføring,” siger adm. direktør i RadioShack, Lee Appelbaum til Cyclingnews.com.

Milliardudgift
Af samme grund er planen, at Lance Armstrongs kommende hold kun får det korte navn ”The Shack”.Om ”The Shack”-sponsoratet af Lance Armstrong så også indebære, at cykelfans fremover bare skal tiltale den syv-dobbelte vinder af Tour de France for Lance, melder historien ikke noget om.

Men RadioShack mener det tilsyneladende alvorligt, når de satser på at få udbredt deres navneskifte. Kampagnen, der ud over sponsoratet af Lance Armstrong også indebærer reklamer og annoncer, har et budget på en lille milliard kroner.