Arla Sverige vil spare på udgifterne til fest

Samtidig med at mælkebønderne presses af de laveste salgspriser i 25 år, har Arlas svenske ledelse brugt millioner af kroner på "umotiveret repræsentation".

Foto: Henning Bagger. I Arla Foods Sverige erkender direktøren, at man har brugt for mange penge på fest og farver.
Læs mere
Fold sammen

Direktøren i Arla Foods i Sverige, Henri de Sauvage, oplyser, at revisionsfirmaet Ernest og Young har gået igennem omkostningerne til repræsentation, rejser og konferencer i forbindelse med Arla Sveriges spareplan på 100 millioner kr. for 2015 og 2016.

Det skriver Dagens Industri.

»Arla er en stor og stolt organisation, så jeg mødte også modstand. Mange i virksomheden sagde, at repræsentationen var en nødvendighed. Vi har for mange kundearrangementer, hvor vi vi har brugt for mange penge på middage og alkohol. Man kan stille spørgsmålstegn ved, hvorfor alle møder altid skal ske på dyre restauranter,« siger Henri de Sauvage, direktør for Arla Foods i Sverige.

Direktøren erkender, at restaurantsektoren er en vigtig kundekreds for Arla, men han ønsker, at virksomheden arbejder mere med indholdet på besøgene. Der har været for mange småmøder for 10-15 personer på fine herregårde eller restauranter. Et konkret beløb ønsker direktøren ikke at sætte på udskejelserne, men han udtaler, at Arla Sverige har sparet 10 mio. kr. på repræsentation alene i 2015.