Arla skærer 500 stillinger med ny strategi

Som en del af en ny strategi frem mod 2020 vil Arla skære op imod 500 funktionærstillinger ud af i alt 7.000 funktionærer.

Foto: Henning Bagger. Adm. direktør Peder Tuborgh, Arla.
Læs mere
Fold sammen

Arlas topchef Peder Tuborgh strammer nu op i organisationen. Det mest drastiske er, at mejerigiganten vil skille sig af med 500 ud af 7.000 funktionærer.

Men forandringerne rammer også Arlas topledelse, der bliver toptunet. Peder Tuborgh har samlet et nyt Executive Management Team på syv. Koncernledelsen er dermed barberet ned fra ni.

De syv er:

Peder Tuborgh, adm. direktør, Povl Krogsgaard, viceadm. direktør og ansvarlig for Global Supply Chain, Natalie Knight, koncernfinansdirektør, Ola Arvidsson, HR & Corporate Affairs, Hanne Søndergaard, Marketing & Innovation, Peter Giørtz-Carlsen, Europa, og Tim Ørting Jørgensen, International.

Dermed forlader Finn Hansen, koncernens hidtidige internationale direktør, og Henri de Sauvage, chef for Arla i Sverige, koncernledelsen. De har fået andre stillinger længere nede i Arlas organisation.

»Arla er vokset markant i de seneste år, både organisk og især via fusioner. Nu er vi i en situation, hvor der produceres mere mælk på globalt plan, og i Europa oplever vi et enormt pres på priserne og en meget lille vækst i efterspørgslen. Det betyder, at konkurrencen er benhård. Forbrugerne stiller større krav, og kunderne forventer bedre service, så vi er nødt til at være mere fleksible og omkostningseffektive for at forblive konkurrencedygtige. Derfor optimerer vi nu vores arbejdsgange for at forblive i toppen af listen over kundernes foretrukne samarbejdspartnere,« siger Arlas adm. direktør, Peder Tuborgh.

Blandt de væsentligste ændringer er, at Arla får en direktør for marketing og innovation, Hanne Søndergaard, der skal tage sig af de globale varemærker og produktkategorier.

·

·