Vil du lytte videre?
Få et Digital Plus-abonnement og lyt videre med det samme.
Allerede abonnent? Log ind
Skift abonnement
Med Digital Plus kan du lytte til artikler. Du får adgang med det samme.
Hov, giv os lov at afspille podcasten. Den er klar, når du har klikket ‘Tillad alle’
Efter ikke at ane, hvad japanerne talte om, rykker æble-koncernen nu ud med en samarbejdsvillig udtalelse til nyhedsbureauet Bloomberg:
- iPods er utroligt veldesignede, og sikkerhed er Apples højeste prioritet, indleder Christine Monaghan, talskvinde for Apple, og fortsætter:
- Vi tager ministeriets henvendelse om den første generation af iPad Nano’er meget seriøst og arbejder tæt sammen med dem for at imødegå nogle bekymringer.
Læs også: Små iPods bryder i brand
Det japanske handelsministerium har fået henvendelser fra seks borgere, der fortæller, at deres iPod Nano er brudt i brand, mens den sad til opladning. I yderligere 21 tilfælde blev den lille iPod så varm, at den udviklede røg.
Et genopstået problem
Det er anden gang, at Japan griber fat i kraven på Apple, efter at deres musikafspiller har antændt sig selv. Det gjorde de også i 2008, men dengang lød svaret, at Apple kun kendte til ”meget få” tilfælde, og at man ikke havde hørt om på problemet med andre iPod-modeller.
I USA har flere medier ligeledes berettet om, hvordan MP3-afspilleren er brudt i brand. Bl.a. tilbage i 2007, hvor der gik ild i en mands bukser, efter han havde gået rundt med en iPod Nano i sin lomme.
Mere teknisk bøvl
Ildproblemet plasker lige ned i andre tekniske problemer, som Apple oplever med deres produkter for tiden.
Bl.a. har der været store problemer med den nye iPhone 4, som bliver frigivet og solgt i Danmark fra kl. 24 i nat. Her har iPhone 4-brugere oplevet problemer med at få signal, når man holdt smartphonen i hånden.
Læs reportagen: "De kommer der. Der kommer de!"
Se billedserien: To drenge venter 25 timer på en iPhone