Vil du lytte videre?
Få et Digital Plus-abonnement og lyt videre med det samme.
Allerede abonnent? Log ind
Skift abonnement
Med Digital Plus kan du lytte til artikler. Du får adgang med det samme.
Hov, giv os lov at afspille podcasten. Den er klar, når du har klikket ‘Tillad alle’
De første 80 dage på markedet var en succes for Apples iPad. Den blev solgt i tre millioner eksemplar, selv om analytikerne kun havde spået, at 1,7 mio. ville købe den nye touchskærm.
Med andre ord bliver der revet en iPad ned fra hylderne i butikkerne lidt over hvert sekund. Det gør iPad’en til en af de hurtigst sælgende nye produkter i Apple’s historie. Selv for Apples populærer iPhone tog det mere end to måneder at knække den første million efter debuten i juni 2007.
Populariteten af Apples mobile produkter har skubbet selskabets aktier op med mere end 30 procent siden begyndelsen af året. I sidste måned oversteg Apples markedsværdi rivalen Microsoft.
Salget af iPad følger den en bane svarende til iPhone, som blev lanceret for tre år siden. Salget har siden bommede og enheden er blevet Apples største indtægtskilde. Den stod i det seneste kvartal for 40 procent af de samlede indtægter.