Vil du lytte videre?
Få et Digital Plus-abonnement og lyt videre med det samme.
Allerede abonnent? Log ind
Skift abonnement
Med Digital Plus kan du lytte til artikler. Du får adgang med det samme.
Hov, giv os lov at afspille podcasten. Den er klar, når du har klikket ‘Tillad alle’
Det fremgår ifølge CNNMoney.com af en analyse foretaget af Investor Villages APPL Sanity Board.
Beregninger viser, at der i alt blev solgt 120.000 iPads i fredags - flest af den billigste udgave, Wi-Fi. 69 procent investerede i netop den, mens 31 procent så deres snit til at træde et niveau op på gadget-stigen med Wi-Fi+3G.
iPad'en fås i tre forskellige størrelser - 16, 32 og 64 GB, og analysen viser, at hver størrelse tager næsten samme bid af kagen - 33 procent.
"Apple har været i stand til at generere over 75 millioner dollar i indtægter på én dag på et produkt, som 99,9% af køberne ikke har rørt ved, eller for den sags skyld set," siger Victor Castroll, analytiker hos Valcent Financial Group, ifølge CNNMoney.com.
"Og vi er stadig tre uger væk. Det er fantastisk."
Skøn over antallet af iPads, som Apple vil have fremstillet i april, går fra en million til 300.000.